British Council Türkiye olarak, güncel yükseköğretim konularını ve yaklaşımlarını ele almak üzere ‘Türkiye Yükseköğretim Sohbetleri’ webinar serimizin ikinci oturumunu gerçekleştiriyoruz. İki ayda bir düzenlenecek olan bu oturumlar, Türkiye ve Birleşik Krallık'taki meslektaşlarınızla bağlantı kurmanıza ve deneyimlerinizi paylaşmanıza yardımcı olacak.
Bu oturumun konusu, 'Covid-19 koşullarında yükseköğretimde İngilizce eğitimi: Yabancı dil programları güz dönemi ve sonrasına nasıl hazırlandı?' olacak.
Yaklaşan akademik yıl ile birlikte, İngilizce dil programları, yükseköğretim kapsamında İngilizce eğitim şekillerinde büyük revizyonlar yapmak zorunda kaldı.Halihazırda pek çok İngilizce dersi çevrimiçi olarak verilirken bazı kurumlar harmanlanmış modelllere geçiş yaptı. Türkiye’de bazı yazma temelli derslerin değerlendirme süreçleri hala yüz yüze. Liste bu şekilde devam etmekte…
Bu oturumda, Birleşik Krallık ve Türkiye'deki üniversitelerde İngilizce dil eğitiminin mevcut koşullarda nasıl verileceğini konuşmayı amaçlıyoruz:
- Türkiye ve Birleşik Krallık'taki İngilizce programları, dil eğitimini çevrimiçi ortama taşımanın zorluklarına nasıl karşılık verdi?
- Yüksek kaliteli çevrimiçi İngilizce öğretimini destekleyebilecek kalite güvence sistemlerine ilişkin mevcut kurumsal düşünceler nelerdir?
- Büyük ölçekli uzaktan öğretimi kolaylaştırmak için hangi öğretmen destek sistemlerine ihtiyaç vardır?
- Dönem öncesi ve dönem içi İngilizce eğitiminde acil durum uzaktan eğitimi ve yüksek kaliteli uzaktan eğitimde edinilen tecrübeler nelerdir?
- Öğrencilerin çevrimiçi İngilizce öğrenmine tepkisi ne oldu?
Konuşmacılar:
Asst. Prof. Dr. Bahar Gün – Öğretmen Geliştirme Birimi Başkanı, İzmir Ekonomi Üniversitesi. İngilizce dil eğitimi (ELT) alanında 27 yıllık deneyime sahiptir. Araştırma ilgi alanları arasında genel olarak EFL öğretmen eğitimi ve özellikle öğretmen bilişselliği, yansıtıcı öğretim ve öğrenim bulunmaktadır. Aynı zamanda Diğer Dilleri Konuşanlara İngilizce Öğretme Sertifikası (CELTA) ve İngilizce Öğretiminde Hizmet İçi Sertifika (ICELT) eğitmeni, OTA eğitmeni ve İngilizce Dil Programı Akreditasyonu Komisyonu için eğitimli bir hakemdir. İngilizce dil eğitimi alanında birçok ulusal ve uluslararası konferansta sunum yapmış ve sunumlar kapsamlı olarak yayınlanmıştır. Aynı zamanda, İngiliz Dili Eğitimi ve Mesleki Gelişim Türkiye Derneği Başkanı (TESOL Türkiye) ve Dil Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (DEDAK) Yönetim Kurulu Üyesidir.
Conrad Heyns - Akademik Dil ve Edebiyat Merkezi Direktörü, Goldsmiths, University of London. Bundan önce Birleşik Krallık'taki birçok yüksek öğrenim kurumlarında ve ayrıca Güney Afrika, Japonya, Avustralya, ABD ve Çin genelinde bir dizi uluslararası pozisyonda çalıştı. İlgi alanları arasında yükseköğretim kurumlarında kültürlerarası iletişim, öğrenci deneyimi ve kalite güvencesi bulunmaktadır. Şu anda BALEAP Akreditasyon Planı, Kaliteli Dil Hizmetlerinin Değerlendirilmesi ve Akreditasyonu, International House World Organisation ve Cambridge English CELTA öğretmen eğitimi olmak üzere dört program için müfettiş olarak görev yapmaktadır: BALEAP Akreditasyon Programının Başkanıdır. Kendisi ayrıca British Council ELTons ve English-Speaking Union Duke of Edinburgh Ödülleri'nde jüri üyesidir.
Professor Dr. Bilal Kırkıcı –Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara. Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü görevinin yanı sıra Bilal Kırkıcı, aynı zamanda Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde Yabancı Diller Eğitimi Bölümü'nde Dilbilim Profesörüdür. Ağırlıklı olarak, yerli ve yabancı konuşmacıların morfolojik ve sözdizimsel işleme mekanizmaları hakkında araştırma yapmaktadır.
Sophia Mavridi - Dijital Öğrenme Uzmanı ve İngilizce Öğretim Görevlisi, De Montfort Üniversitesi, Leicester, Birleşik Krallık. Araştırmaları çevrimiçi öğrenmeye ve eğitimde dijital okuryazarlığın giderek artan rolüne odaklanmaktadır. British Council gibi büyük kuruluşlar için eğitim vermiştir ve uluslararası konferanslarda düzenli olarak açılış konuşmacısı olarak yer almaktadır. Sophia, IATEFL Öğrenme Teknolojileri Özel İlgi Grubu'nun ortak koordinatörüdür. Ortaklaşa düzenlediği yayınlar ‘21. Yüzyıl Becerileri İçin İngilizce’ (Ekspres Yayıncılık, 2020) ve ‘Dil Öğreniminde Dijital Yenilikler ve Araştırma’dır (IATEFL, 2020) ve her ikisi de onun dil eğitiminde yenilikçi pedagojilere olan yoğun ilgisini yansıtmaktadır.
Moderatör: Ayşen Güven - Türkiye'deki British Council Eğitim Direktörü. Türkiye'de yükseköğretim sektöründe İngilizce hizmet kalitesini ulusal ve kurumsal düzeyde geliştirmek için yoğun olarak çalışmaktadır. Ayşen, eğitim dili İngilizce olan bir üniversitede 20 yıl boyunca akademik amaçlı İngilizce eğitimi için müfredat tasarımı, yansıtıcı uygulama, liderlik ve değişim yönetimi konusunda uzmanlaşmış ve, Akademik Amaçlı İngilizce (EAP) üzerine odaklanan bir öğretmen, eğitmen ve süpervizör olarak çalışmıştır. Halen IATEFL Özel Amaçlı İngilizce Özel İlgi Grubu'nun (ESP SIG) koordinatörüdür.
İki ayda bir, yükseköğretim profesyonelleri farklı konularda bilgi ve fikir alışverişinde bulunmak üzere bir araya gelecekler. Daha fazlası için bizi takip etmeye devam edin. Bu serilere katılım ücretsizdir.