Blog

Son beş yılda Türkiye’de dinamik bir yaratıcı platform ve komünütesi oluşmaya başladı. Türkiye’nin önde gelen yaratıcı endüstriler profesyonellerinin kaleme aldığı bu makaleler yaratıcı platofrmların sunduğu farklı değerleri, oluşum süreçlerini ve motivasyonlarını daha iyi anlamamızı sağlıyor. Böylece yaratıcı ekonomiyi daha iyi nasıl destekleyip teşvik edecbileceğimizi analiz etmemize yardımcı oluyor. 

Paylaşım Ekonomisi; Bir Davranış Tasarımı - Faruk Göksu

Faruk Göksu, TAK ve Vizyon Atölyeleri Kurucu Ortağı

"Yeni ekonomik modeller geliştirirken, güçlü bir davranış tasarımının güçlü bir uygulamanın ön koşulu olduğunu anlamamız gerekiyor." Makalenin tümünü okuyun.

İş Birliği Alanlarının Önemi - Gökçe Dervişoğlu Okandan

Doç. Dr. Gökçe Dervişoğlu Okandan, Sanat ve Kültür Yönetimi Bölümü, İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi 

"Bilgi teknolojilerinin giderek önem kazanması ve bağlantılılığın artmasıyla, "ortak yaratım" terimi, yenilik ve dolayısıyla ekonomik büyüme için önemli bir kavram hâline geldi". Makalenin tümünü okuyun. 

 

Katılım ve Deneyim Zevkinin Azalması - Selçuk Artut

Selçuk Artut, Akademisyen, Ses ve İnteraktif Tasarım Uzmanı, Müzisyen

"Günümüzde insanlar, edinmek istedikleri bilgileri kendi kararlarına ve tercihlerine göre seçme ve süzme şansına sahipler. Bunun neticesinde de bazı gruplar kendilerini, seri üretim sistemleri kullanmadan bir şeyler imal edebilmeyi tanımlamak için sıkça kullanılan "yapıcı" terimiyle ifade ediyor. Peki bu yapıcılar, geleneksek zanaatkarlardan nasıl ayrılıyor? Makalenin tümünü okuyun.

 

Tasarım ve Patos - Koray Malhan

Koray Malhan, Koleksiyon Tasarım ve Marka Direktörü

"İnsan beyninin yaratıcılık becerisi dil, müzik, sanat ve tüm sosyal davranışlarımız yoluyla nasıl iletişim kurduğumuz konusuna ışık tutuyor." Makalenin tümünü okuyun.

 

Dış bağlantılar