!f İstanbul Uluslararası Bağımsız Filmler Festivali 2016

!f İstanbul Uluslararası Bağımsız Filmler Festivali 2016 

!f İstanbul Uluslararası Bağımsız Filmler Festivali, 15 yıldır 80.000 kişilik izleyici kitlesiyle kültür sanat hayatına yeni bir soluk getiren, dünyanın her yanından farklı bakışları sinemaseverlerle buluşturan ve düzenlediği partiler, atölyeler ve çeşitli etkinliklerle programını zenginleştiren bir oluşum.

Her yıl İstanbul'da, Ankara'da ve İzmir'de Cinemaximum Sinemalarında Şubat ve Mart aylarında izleyicisiyle buluşan festival, filmleri farklı ve güncel temalar altında toplayarak izleyicisine ulaştırıyor. Bir festival tarafından dünyada ilk kez gerçekleştirilen 'alternatif dağıtım ve paylaşım' projesi !f ² ile, Türkiye ve komşu ülkelerde 30'dan fazla kente festival ruhu taşıyor.

British Council bu seneki festivalde Britanyalı filmciler Adam Curtis, Grant Gee ve Nic Knowland’ın gösterimlerine ve halka açık konuşmalarına destek oldu. 18-28 Şubat arasında İstanbul'un çeşitli sinema salonlarında izlenebilecek filmlerin yanı sıra, halka açık konuşmalar da gerçekleştirilecek. 

Konuşmalar

Adam Curtis: Zamanımızın Tuhaf Halleri / Bir Gösterim ve Sohbet

24 Şubat 2016 (15:00 - 18:30) DEPO

Gösterim: Kâbusların Gücü: Korku Siyasetinin Yükselişi, 180’

Yönetmen: Adam Curtis

Dil: İngilizce (Türkçe Altyazı) 

Gösterim Saati: 15:00–18:30

Sohbet Saati: 19:00–20:00

Dil: İngilizce (Türkçe Simultane Tercüme) 

Katılımcı: Adam Curtis

“İnsanların bildiklerini sandıkları şeylere yeni bir gözle bakmalarını sağlamaya çalışıyorum.”

Adam Curtis 1990’lardan itibaren BBC’nin arşivlerini kullanarak yaptığı belgesel serileriyle hem eleştirmenlerin hem de izleyicilerin dikkatini çekti. Kurumun geniş arşivindeki görüntüleri tamamen kendine özgü ve orijinal bir biçimde düzenlediği filmlerindeki ortak tema korkularımızın ve arzularımızın bireysel ihtiyaçlardan kaynaklanmaktan ziyade tarihin, iktidarın ve politikanın birer ürünü olduğuydu. Filmlerinde 20. yüzyıl tarihine bambaşka bir bakış getiren Curtis, iktidar sahiplerinin güçlerini korumak ve yaymak için büyük anlatıları nasıl tasarladıklarından bahseder. The Power of Nightmares ve The Century of the Self’te Curtis, eğlenceli ve oyuncaklı bir şekilde medyanın, televizyonun ve belgeselin bildiğimiz tekniklerini kullanarak iktidarların güçle ilişki biçimlerini kendine has anlatılarıyla belgeler. Her filmiyle şaşırtan ve yeni izleme biçimlerinin kapılarını açan Curtis 2015 yılında Acı Göl’ü bitirdi. Batının Afganistan’daki varlığını onun kendi anlatıları üzerinden anlatan film adeta kötü bir kâbus gibi ilerleyerek günümüzdeki karmaşık Ortadoğu coğrafyası hakkında da önemli öngörülerde bulunuyor. İşleriyle sadece televizyon ve medya için değil, günümüz belgesel dünyası için de en ilham verici yönetmenlerden biri olan Adam Curtis festivalin özel konuğu olarak yıllardır üzerinde çalıştığı iktidar ve siyaset ilişkisi üzerine şimdiden sabırsızlandığımız bir konuşma için bizlerle olacak. Konuşmadan önce birlikte Kâbusların Gücü: Korku Siyasetinin Yükselişi’ni izliyor olacağız.

Katılımcı(lar): Adam Curtis

Moderatör(ler): Pelin Turgut

Dil: İngilizce (Türkçe Altyazı), İngilizce (Türkçe Simultane Tercüme)

 

Grant Gee ve Orhan Pamuk’la Hikâye Anlatımı, Sinema ve İstanbul Üzerine bir Sohbet

27 Şubat 2016 (17:00 - 18:00) Cinemaximum Kanyon Salon 9

İstanbul’a gelen birçok ziyaretçi gibi yönetmen Grant Gee’nin de şehirle ilk tanışıklığı Orhan Pamuk’un edebiyatı üzerinden oldu. Gee daha sonra Masumiyet Müzesi’nin açılışından haberdar oldu. Müze, Pamuk’un aynı isimli kitabında geçen 70’ler aşk hikâyesine dair objelerin sergilendiği, kendisi de hikâyenin parçası olan bir mekân. Gee, belgesel ve kurmacanın sınırları arasında dolanırken başkarakterleri roman kahramanları, İstanbul şehri, Masumiyet Müzesi ve Orhan Pamuk olan bir hikâye örüyor. Orhan Pamuk da filme özgün metinlerle katkıda bulunuyor. Bu sohbette, Gee ve Pamuk Masumiyet Müzesi’nin bir filme ilham kaynağı olmasını, birlikte nasıl çalıştıklarını, filmin yaratıcı sürecini dinleyicilerle paylaşacak.

Katılımcı(lar): Orhan Pamuk, Grant Gee

Dil: İngilizce (Türkçe Simultane Tercüme)

Nic Knowland: Işıktan Yapılmış Ev

23 Şubat 2016 (17:00 - 18:00) DEPO

“Odadaki yavaş yolculuğuna devam ederken, onu bazı nesnelere dokunur ve seyrederken görürüz: açılmamış oval bir kutu, dönen bir tekerlek ve bir keten tohumu yığını onun bakışlarının ışığı altında bir masal nezaketiyle parıldıyorlardır.”

–George Toles

Nic Knowland film endüstrisine 1960’lı yıllarda set fotoğrafları çekerek giriş yaptı. 1970’lerde BBC’nin ‘Horizon’ gibi programlarında yer aldı. Ardından John Lennon ve Yoko Ono’nun meşhur performanslarında (Rape, Bed Peace ve Imagine) kamera arkasındaydı. Ultravox’un efsanevi ‘Vienna’ müzik klibini çeken Knowland aynı zamanda Lennon için ‘Imagine’ı ve Duran Duran için de ‘Rio’yu çekti. Quay Kardeşler’in kült siyah beyaz filmi Benjamenta Enstitüsü’nün (1995) ve bir sonraki uzun metrajları Depremlerin Piyano Akortçusu’nun (2005) görüntü yönetmenliğini üstlendi. Bir süre televizyon için de çalışan Nic Knowland, Peter Hall’un The Final Passage (1996) filminin görüntü yönetimiyle BAFTA ödülü kazandı. Son dönemde Berberian Ses Stüdyosu (2012) ve Burgonya Dükü (2014) için Peter Strickland’le yaptığı işbirliğiyle dikkat çeken Knowland’ın görüntüleri en ufak detaylara gösterdiği hassasiyet ve ışıklandırmanın muazzam kullanılışıyla dikkat çeker. Günümüzün en önemli görüntü yönetmenleri arasında kabul edilen Nic Knowland !f’in meraklı gözleri için hem ilham kaynaklarını hem de çalışma yöntemlerini anlattığı ufak bir konuşmayla festivalin konuğu olacak.

Katılımcı(lar): Nic Knowland

Moderatör(ler): İlker Canıklıgil

Dil: İngilizce (Türkçe Simultane Tercüme)