Yorum ve şikâyetleriniz

Müşteri hizmetleri ekibimiz, British Council ve British Council’ın düzenlediği program ve etkinlikler hakkında bilgi ve yönlendirme sunmaktadır.

Müşteri hizmetleri ekibimizle ücretsiz olarak iletişime geçebilirsiniz. Bununla birlikte, hakkında bilgiler sunduğumuz veya tavsiye ettiğimiz bazı British Council ürün ve hizmetleri için ücret ödemeniz gerekebilir.

Fikirleriniz bizim için önemli

British Council olarak herkese şeffaf, kaliteli ve anlaşılır hizmetler sunacağımızı taahhüt ediyor ve size mükemmel bir deneyim sunmayı umut ediyoruz. Bizimle iletişime geçtiğinizde aldığınız hizmetin kalitesi ya da sunduğumuz ürün veya hizmetlerimiz ile ilgili yorum ve önerilerinizi duymak isteriz.

Bazen işlerin tam olarak istediğimiz gibi gitmeyeceğinin bilincinde olarak bir şikâyet politikası oluşturduk. Yorum veya şikâyetlerinizi bizimle paylaşarak hatalarımızdan ders çıkarmamıza ve hizmet kalitemizi artırmamıza yardımcı olmanızı istiyoruz.

Ne yapacağız

Şikâyetiniz ne olursa olsun, nerede olursanız olun ve bizimle hangi kanalla iletişime geçerseniz geçin; taleplerinizi ciddiyetle ve tarafsız bir şekilde ele alacağımızdan hiç şüpheniz olmasın. Şikâyetinizin bize ulaştığını üç iş günü içinde teyit etmeyi ve şikâyeti 10 iş günü içinde sonuca ulaştırmayı hedefliyoruz. Daha karmaşık ya da “Şikâyetinizin Ele Alınması” bölümünde açıklandığı gibi şikâyetinizin bir üst kademeye iletildiği durumlarda, sonuca ulaşmanın daha uzun zaman alacağını bilmenizi isteriz. Sizinle iletişime geçtiğimizde size bu konuda bilgi vereceğiz.

Şikâyete neden olan sorunları hızlı ve adil bir şekilde çözmek için çalışıyoruz. Size sorunun neden kaynaklandığını açıklayacak ve çözümünü sağlamak için aksiyon alacağız.

Bazen, belli durumlarda sadece özür dileyebiliriz. Ancak yine de, sizden alacağımız geri bildirimlerle süreçlerimizi iyileştirmeye çalışacağız.

Şikâyetinizi nasıl iletirsiniz

Şikâyetinizi e-posta, posta veya telefonla iletebilirsiniz. Bununla birlikte, mümkün olduğu durumlarda şikâyetinizi yazılı olarak almak isteriz. Şikâyetinizi, şikayete neden olan olay veya durumun gerçekleştiği ya da bunun farkına vardığınız tarihten itibaren 90 gün içinde bildirmelisiniz.

Birleşik Krallık dışında

Bizimle Türkiye'den iletişime geçin.

Birleşik Krallık’ta

Birleşik Krallık British Council Müşteri Hizmetleriyle İletişime Geçin:

Telefon: +44 (0) 161 957 7755

E-posta: Şu adreste bulunan online formu doldurun:

Adresimiz:

British Council Customer Service UK, Bridgewater House, 58 Whitworth Street, Manchester M1 6BB, Birleşik Krallık

Lütfen, sadece kişilerden (örn. sınavlarımızdan birine giren bir adayımız) veya müşterilerimizden (örn. British Council programlarından herhangi birine dâhil olan bir kurumun onaylı temsilcisi) gelen şikâyetleri değerlendirebileceğimizi dikkate alın.

Sizi, üçüncü bir gerçek veya tüzel kişinin temsil etmesini isteyebilirsiniz. Bu kişileri aracı kuruluşlar, avukatlar veya eğitim profesyonelleri gibi meslek erbapları veya aile üyeleri ve arkadaşlar arasından seçebilirsiniz. Böyle bir durumda, bu kişilerin sizi temsil ettiğinin ispatı için bir yazılı onay sunmanız gerekir. Bizimle şikâyette bulunmak için temasa geçtiğinizde bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Şikâyetinizin ele alınması

Bizimle ilk kez iletişime geçtiğinizde mevcut tüm sorunlarınızı çözmeye çalışırız. Temasa geçtiğiniz görevlimiz, sorunu çözüme kavuşturmak için elinden gelen gayreti gösterir. Bununla birlikte ilgili kişinin, bu süreçte diğer meslektaşlarıyla irtibata geçmesi gerekebilir.

Kimi hâllerde, şikâyetinize,  kurumumuzun şikâyetinizle ilgili kişi ya da bölümü cevap verebilir. Şikâyetinizin çok ciddi bir mahiyette olduğu nadir durumlarda, önerdiğimiz çözüm sizi tatmin etmez ise, şikâyet bir üst kademeye iletilebilir. Şikâyetinizi ele aldığımız süreçte size bu konu hakkında daha fazla bilgi sunacağız.

Çözümler

Genel ilkemiz; yaşamış olduğunuz sorunu mümkün olduğu kadar telafi etmeye çalışmaktır.

Her zaman uygulanabilir çözümler sunmak için çalışırız. Bir sorun çıktığında,

  • İçten özürlerimizi sunar ve sorumluluk alırız,
  • Sorunu kabul eder ve sorunun nedenini açıklarız,
  • Vakit kaybetmeden sorunu çözmek için çalışırız ve
  • Hizmet kalitemizi artırmak için şikâyetlerinizden ders çıkarırız.

Gizlilik

Şikâyetiniz, Küresel Bilgi Güvenliği ve Gizlilik Politikamız doğrultusunda, büyük bir gizlilik içerisinde ele alınacaktır. Kişisel bilgileriniz, kurum dâhilinde sadece şikâyetinizi araştırmak ve çözüme kavuşturmak ile ilgili olduğu ölçüde paylaşılacaktır. Bilgilerinizi üçüncü kişilerle sadece sizin onayınızla veya yasal olarak gerektiği durumlarda paylaşacağız.

Birleşik Krallık’ta yürürlükte bulunan Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca, elimizde bulunan sizinle ilgili bilgilerin bir nüshasını isteme ve bu bilgilerdeki herhangi bir hatanın düzeltilmesini talep etme hakkına sahipsiniz.

Bu konuda daha fazla bilgi edinmek için lütfen bizimle iletişime geçin ya da web sitemizi ziyaret edin: www.britishcouncil.org/privacy

Dış inceleme

Şikâyetiniz; çok ciddi bir mahiyette ise ve kurumumuz içinde en yüksek kademeye ulaşmışsa, sunduğumuz çözümden tatmin olmamanız durumunda, sizinle iletişime geçerek durumunuzu bağımsız inceleme kurulumuza nasıl sunabileceğiniz hakkında bilgi vereceğiz.

Erişilebilirlik

Sorunuza doğrudan cevap veremiyorsak, sizi, kurumumuz içinde doğrudan cevap alabileceğiniz bir kişiye yönlendireceğiz. Belirli bir sorunuz varsa ve bu konu hakkında kiminle görüşmeniz gerektiğini bilmiyorsanız, doğru kişi ya da ekiple iletişime geçmenizi sağlayabiliriz. Çalışanlarımız sade İngilizce kullanımı konusunda eğitim almışlardır.  Bu nedenle sunduğumuz bilgileri mümkün olduğu kadar anlaşılır hâle getirmeyi amaçlıyoruz. Ayrıca, ihtiyaç duyulması hâlindeBraille alfabesi gibi özel formatlarda da bilgi sunabiliyoruz.